Межі відповідальності

2014

Робота «Межі відповідальності» фокусується на городництві під час тривожних подій 2014 року в Україні і досліджує умови візуальної репрезентації. У проектованій на стіну серії фотографій, зроблених особисто автором, задокументовано як протестувальники обживали Майдан Незалежності в Києві, допоки їх не розігнали влітку 2014 року. Посеред залишків пам’ятників, бруківки, імпровізованого наметового табору – невеличкий город, де протестувальники на спірній території вирощують капусту, цибулю, салат. Ці продукти допомагають активістам виживати і вкорінюють їхні вимоги глибоко в ґрунт. Об’єкт, що являє собою три стенди з квадратною клумбою, у якій посаджено салат і зелень, побудовано згідно з радянським посібником 1979 року щодо показу сільськогосподарських досягнень (теж представлений в експозиції). Стенди зумисне залишені порожніми, позбавляючи «засоби візуальної агітації та пропаганди» будь-якого ідеологічного змісту. Робота виявляє межі наших позицій – як глядачів, так і учасників.

Колекція mumok (Музею Сучасного Мистецтва Фундації Людвіга у Відні)

Limits of Responsibility

2014

Limits of Responsibility is a body of works focusing on the cultivation of vegetables amidst the tumultuous events in Ukraine in 2014 and exploring the conditions of visual representation. A series of the artist’s own photos projected onto the wall document how protestors inhabited Independence Square in Kyiv until they were driven away in summer 2014. Amongst the remains of monuments, rubble, and improvised tent encampments, is a small garden of cabbage, onions and lettuce planted by protestors in the contested ground. This produce contributes to the sustenance of the activists, and roots their claim deep into the soil. An object, consisting of display boards flanking a square patch planted with lettuce and herbs, was constructed according to a 1979 Soviet manual on displaying agricultural achievements (also on view). Here the displays are intentionally left blank, isolating the “means of visual agitation and propaganda” from any ideological content. The work exposes the limits of the positions we assume as observers and participants.

Collection mumok (Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien)