Хроніка

2016

серія малюнків, 15X20 (20X15) см. кожний, туш, папір

Серед використаних у роботі над серією матеріалів є фотографії: жертви єврейського погрому у Львові, польскі та українські жертви з Волині, жертви НКВС, вбиті під час німецької окупації мирні мешканці та військовополонені.

У роботі врахована практика багаторічної маніпуляції фотографіями: їх розповсюдження з підписами, що міняють місцями катів та жертв. Історія вбивств, яку продовжує історія маніпуляцій - з української, польської, російської сторони, маніпуляцій різного рівня і по-різному мотивованих. Потім: викриття маніпуляцій, історія взаємних викриттів. Боротьба за пам'ять, яка переходить у змагання з виготовлення ідеологізованих сурогатів пам'ті.

Малюнки на основі фотографій створено саме з цієї позиції: дивитися на документальні зображення прямо, усвідомлюючіи власне нерозуміння, усвідомлюючи як легко твоє сприйняття може бути зманіпульоване. Цей погляд - точка відліку. Звідти можна почати рух дослідження, розуміння, роботи провини, взяття відповідальності - таким чином, щоб "ідеологічно вигідна" псевдо-пам'ять сприймалася як продовження знищення людей, щоб вона просто не могла виникнути.

The Chronicle

2016

series of drawings, 15X20 (20X15) cm each one, ink on paper

The material used while working on 'The Chronicle' series included photographs showing victims of Lviv pogrom of the Jewish community, Polish and Ukrainian victims of the Volhynia massacre, victims of NKVD, and civilians and prisoners of war murdered under Nazi occupation.

The series is a reference to a multiannual phenomenon of photographic manipulation: photographs are distributed with captions altering the order of executioners and their victims. The history of manipulation is nothing but continuity in the history of crime, on a variety of levels and differently motivated. Later, manipulation is detected and all sides proceed with revealing mutual truths. The struggle for memory morphs into competition to generate an ideologised imitation of memory.

'The Chronicle' series reflects contemporary “memory wars”. Artist offers a suggestion that history should always be viewed directly – without exception – and never through the protective looking-glass of an ideologically founded mythology.